Onderwijsbehoefte

De uitleg die de leerlingen tijdens onze lessen krijgen is aangepast op hun onderwijsbehoefte en sluit goed aan bij wat ze nodig hebben. Tijdens iedere les zijn we kritisch op ons aanbod en passen we het leerdoel aan op de leerling. Dit doen we bijvoorbeeld door actief voorkennis op te halen door het gebruik van wisbordjes. Hierbij stimuleren we het samen leren en samen werken.

Het groepsgevoel is erg belangrijk binnen ons onderwijs. Hierin leren we van elkaar én door elkaar. Wij gebruiken 'coöperatieve werkvormen' in de lessen. Deze werkvorm zorgt ervoor dat iedereen actief en betrokken is en onderdeel is van het proces. Een voorbeeld hiervan is de werkvorm ‘Mix en Koppel’. We delen kaartjes uit met verschillende breuken en decimalen. De leerlingen moeten ervoor zorgen dat ze de juiste kaartjes bij elkaar zoeken.